Frekvence

  • pomoc s výběrem frekvence

Často kladené otázky zesílení mobilního signálu

Q: Jak zesilovač (opakovač, repeater) mobilního signálu funguje?

 

A: Laicky řečeno, zařízení přenese signál z venku, zesílí ho a signál je následně pomocí kabelů a vnitřních antén rozveden po objektu.

Na střechu objektu se umístí vysoce zisková anténa, kterou preciznně nasměrujeme na základnovou stanici operátora. Od ní nízkoútlumovým kabelem přivedeme signál do opakovače, který signál zpracuje a dále předá do antén umístěných uvnitř místností. Pro většinu standardních objektů jsou potřeba 2 antény, tzn. cca jedna vnitřní anténa na několik místností.

 

Q: Jaký má zesilovač telefonního signálu dosah?

 

A: Záleží na výkonu samotého zařízení, tak i na ziskovosti antén a délce kabelové trasy a typu použitého kabelu. Umíme pokrývt jen několik místností nebo i rozsháhlé výrobní haly. Nemůžeme však zajistit signál venku - systém jen vhodný jen pro zajištění pokrytí uvnitř budov. Také záleží na typu budovy, tlouštce a materiálu příček a intenzitě přijímaného signálu před budovou.

 

Q: Kolik posílení mobilního signálu uvnitř budovy stojí?

 

A: Pokrytí průměrného rodinného domu s čtyřmi až šesti místnosti se nejčastěji pohybuje od 22 do 38 000 Kč bez DPH. Samozřejmě pro pokrytí jedné kanceláře stačí slabší zařízení, menší antény, konfigurace je jednodušší a tedy celková cena je pak nižší.

Naopak rozlehlé a členité budovy jsou o hodně dražší a vždy je potřeba individuální kalkulace. V některých případech jde udělat po telefonu, avšak také může být potřeba místní obhlídka naším specialistou.

 

Q: Kolik zesilovač mobilního telefonního signálu zvládne obsloužit uživatelů?

 

A: Většina standardních průmyslových zesilovačů obslouží 60 simultánních hovorů, avšak kapacita lze navýšit. Domácí opakovače s kapacitou do pěti současných hovorů jsou o levnější.

 

Q: Jaká je cena pokrytí na m2?

 

A: Dobrá otázka. Uděláme statistiky jak velké objekty jsme pokrývali a jaká byla cena systému a brzy přineseme orientační průměrnou cenu. Samozřejmě stále bude dělat rozdíl jaké technologie jsou v místě využívány a jaký byl požadavek klienta.

 

Q: Lze zesílit jedním zařízením telefonní signál více mobilních operátorů, tedy v mém případě O2 a T-Mobile najednou?

 

A: Naše zesilovače jsou širokopásmové, takže zesilují všechny oprátory, pokud mají vysílače stejným směrem a používají v danné lokalitě stejnou technologii. Pokud by například T-Mobile používal jinou technologii než O2 ve Vaší lokalitě tak jde použít vícepásmový zesilovač nebo přidat další venkovní anténu. Pro stabilitu systému je však lepší konfigurovat vždy na jednoho operátora.

 

Q: Jaká je rychlost realizace a délka samotné instalace?

 

A: Samotná instalace je většinou hotová za jeden den. Termíny dohadujeme cca týden až dva dopředu. Většinu typů zesilovačů máme skladem.

 

Q: Je možná i dřívější instalace zesilovače telefonního signálu než za týden nebo dva?

 

A: Pokud je Váš případ urgentní, jsme schopni do dvou pracovních dnů. Může se však stát, že budeme účtovat například víkendový příplatek.

 


Q: Jaká je poruchovost zesilovačů?

 

A: Námi prodávané zesilovače jsou velmi kvalitní a máme spoustu instalací, které běží bez problému více než deset let. Větší pravděpodobnost než porucha samotného zařízení je, že operátor změní ve vaší lokalitě konfiguraci sítě a té budeme muset přizpůsobit i zesilovač.

 


Q: Proč si mám koupit a nechat nainstalovat zesilovač signálu právě od Vás?

 

A: Patříme mezi firmy zabývající se problematikou šíření signálu uvnitř budov a specializující se na instalací zesilovačů a DAS systémů již více než 15 let. Byli jsme jedni z prvních firem touto zabývající se poílením signálu ve špatně pokrytých oblastech a budovách s velým stíněním v České republice. Poižíváme výhradně kvalitní zesilovače, které jsou prověřené. Na veškeré instalace poskytujeme záruku.

Provádíme pravidelné revize zesilovačů a nabízíme možnost servisní smlouvy kdy v případě potřeby údržby na zařízení (ať již způsobené operátorem, externími vlivy nebo poruchou systému) okamžitě vyjíždíme na servisní zásah.

Naši technici se pravidelně účastní školení a jsou držitelé certifikací výrobců a předepsaných zákony.

Disponujeme kvalitní technikou potřebnou pro instalaci zesilovačů a analýzu telekomunikačního signálu.

 


Q: Na internetu jsem viděl jeden ze zesilovačů jaký prodáváte za o hodně nižší cenu.

 

A: S velmi vysokou pravděpodobností jste na ebay nebo činských stránkách viděl zesilovač určený pro koncové zákazníky (ne průmyslový), který sice zvenku vypadá stejně, ale elektronika a software je jiný.

Je to dáno tím, že většina výrobců venkovní pouzdra nakupují od stejného dodavatele - zbytek je však unikátní pro každého výrobce. Levné čínské zesilovače nepracují správně a často nepodoporují EGSM frekvenci. Navíc hrozí riziko, že zesilovač způsobuje oscilaci za co může ČTÚ udělit pokutu 500 000 Kč. Operátoři, kterým takový zesilovač snižuje kvalitu a kapacitu sítě podněty na rušení předávají ČTÚ poměrně rychle.

Párkrát jsme se setkali i se zesilovačemi z číny co pracovali vzhledem k ceně uspokojivě, avšak risk koupě nevhhodného zesilovače (prodejci údajně argumentují špatně zvoleným modelem) a takřka nemožnost vrácení kupní ceny je poměrně značná a toto riziko by měl každý zvážit.

 

Q: Potřebuji zesilovač jen krátkodobě. Operátor (Vodafone) mi slíbil výstavbu jejich řešení.

 

A: Nabízíme službu pronájmu řešení posílení vnitřního signálu. V měsíční sazbě je pak zahrnuta instalace, konfigurace, pronájem zařízení včetně všech komponentů, údržba, v případě potřeby výjezdy a rekonfigurace a konečná demontáž.

 

Q: Existuje přenosný zesilovač signálu?

 

Existují zesilovače, které jsou přenášet a umistí se k oknu. Mají však velmi omezené použití - jednak nejsou napojeny na kvalitní příjem signálu, který jinak bývá zabezpečen směrovou anténou na střeše objektu a jednak nemohou mít od základu příliš vysoký výkon. Přijímací a vysílací anténa totiž bývá často integrovaná v přenosném zařízení a protože jsou velmi blízko u sebe, při vyšším výkonu by vznikala oscilace - vazbení signálu.

 

Q: Pokrytí kterého mobilního operátora zesilujete nejčasteji?

A: Ačkoliv Vodafone provozuje výrazně méně základnových stanic a tedy je předpoklad, že bude po zesílení Vodafone největší poptávka, nejčastěji dostáváme požadavky na vykrytí T-Mobile a O2. Důvod předpokládáme je takový, že právě firmy jsou našimi hlavními zákazníky a právě střední a větší firmy nejčastěji používají O2 nebo T-Mobile.

 


Q: Naše firma přešla nedávno k jinému operátorovi a máme nyní špatný signál. Může mi operátor proplatit cenu instalace?

 

A: Pokud jste větší firma a máte měsíční účty nad určitou hranici, setkáváme se, že jak T-Mobile, O2 i Vodafone část vynaložených nákladů proplácí. Nejčastěji opravdu však jen část a to ne najednou, ale formou určité slevy z fakturace rozložené do celé doby trvání smlouvy.

Nejvyšší šancie kompenzace je však před koncem smlouvy nebo před podpisem prodloužení stávající smlouvy, kdy operátorovi hrozí riziko, že od něj odejdete.

 

Q: Nechal jsem si nainstalovat zesilovač od firmy co mi dělala rozvody sítí, ale stále mi vypadávají hovory

 

A: Mnoho firmem specializující se na rozvody sítí, slaboproud a silnoproud jsou našimi partnery.

Některé firmy na požadavek zákazníka reagují tím, že koupí někde “nějaký zesilovač” a ted nainstalují. Protože však často nedisponují potřebnou, docela nákladnou, technikou a zkušenostmi, ne vždy systém pracue jak má.

Provádíme revize zařízení a systémů a pokud je správně vybrán typ zesilovače, provedeme rekonfiguraci. V některých případech můžeme zachovat část rozvodu a vyměnit problémové prvky.

 

Q: Jak zjistím kolik mě bude stát zlepšit telefonní signál v mém domě.

 

A: První informace, které bychom potřebovali vědět jsou:

Přesná lokalita

Jakého používáte operátora nebo jaké chcete posílit

Počet uživatelů v domě a kolik jich maximálně telefonuje najednou

Zda chcete vylepšit pokrytí jen pro hlasové hovory nebo i pro data (LTE, 3G…)

Typ budovy, velikost, počet místností, z jakého materiálu je postavena (cihla, beton, plech, atd.), jak jsou silné příčky

Jaký je signál před domem

Jestli potřebujete telefonní signál ve všech domech nebo jen v některých částech

 

Q: Uživatelé domu si stěžují, že když jedou výtahem a telefonují, rozpojí se jim hovor

 

A: Umíme pokrýt také výtahy, výtahové šachty, podzemní garáže, sklepy. Pokrývali jsme však například i velké kvasné kádě, tunely, výrobní haly, serverovny a dohledová centra a spoustu zajímavých míst.

Jsme připraveni Vám pomoci s jakýmkoli specifickým požadavkem.

 

Q: Nainstalujete mi zesilovač signálu na Slovensku?

A: Ano, avšak vyjíždíme v méně častých intervalech. Partnerské instalační společnosti, které jsme dříve využívali nedokázaly zajistit kvalitu a prozákaznický servis jaký chceme zákazníkům poskytnout a proto Slovenskou republiku opět obsluhujeme sami. Bohužel nedokážeme zajistit stejné podmínky seervisní smlouvy (SLA s garancí výjezdu a zajištění nápravy) jako v České republice.

 

Q: Mohu si zařízení nainstalovat sám?

A: Zapojení zařízení je velmi jednoduché. Bohužel však bez měřících přístrojů nelze správně určit přesný směr nastavení venkovní antény a vhodné rozmístění vnitřních antén (m.j. i kvůli případnému vazbení). Pokud jste manuálně zdatní, za nízký poplatek Vám poradíme se správným nastavením, a montáž si pak můžete provést sami.

 

Q: Nemám signál v kanceláři a nechytnu žádný signál ani před budovou, pomůžeme mi instalace vašeho zařízení?

A: Bohužel ve Vašem případě není možné zařízení použít. Pokud není v okolí žádný signál není co zesilovat.

 

Q: V jakých pásmech zesilovače pracují?

A: Nabízíme zesilovače pro všechny pásma nebo i více pásmové. Nejčastější je v současné době použití EGSM nebo LTE. Pozor na koupi zesilovačů GSM na ebay nebo různých čínských stránkách. Tyto nezesilují celé potřebné pásmo používané v ČR, takže signál na telefonu se zdá být dobrý, avšak hovor se po několika desítkách sekund rozpojí.

 

Q: Mám od vás již nějakou dobu nainstalované zařízení, ale signál se před pár dny opět zhoršil. V čem může být problém?

A: Mohlo např. dojít ke změně na vysílači mobilního operátora. Zařízení bude potřeba znovu nastavit.

 

Q: Je nutné vždy platit v místě instalace za zboží a služby hotově?

A: Právnickým osobám umožňujeme za určitých podmínek úhradu fakturou se splatností 15 dní. Fyzické osoby - podnikatelé mohou platit také na fakturu se splatností 15 dní, avšak je potřeba před započetím instalace uhradit zálohovou fakturu ve výši 50% z předpokládané ceny. Soukromé osoby mají možnost volby úhrady mezi platbou v hotovosti po instalaci nebo uhrazením zálohové faktury.

 

Q: Je používání GSM zesilovače signálu legální a neodporuje předpisům?

A: Podmínky provozování rádiového zařízení, jehož funkce spočívá v zesílení GSM signálu ve vnitřních prostorách, toto je upraveno opatřením obecné povahy Všeobecné oprávnění č. VQ-R/24/11.2008-16 k provozování zařízení infrastruktury pro šíření rádiových signálu uvnitř tunelů a vnitřních prostor budov, vydaného Českým telekomunikačním úřadem pod č.j. 87 988/2008-613, ze dne 18.listopadu 2008, kterým je každý provozovatel takového zařízení povinen se řídit.

 

Q: Na co si dát při použití a instalaci pozor?

 

A: Problémem se kterým se v praxi často setkáváme je, že při instalaci nebylo provedeno správně měření a zesilovač začal vazbit, tedy vznikla oscilace. To se může také stát pokud uživatel po instalaci odbornou firmou mění nastavení a zvýší výkon vysílače nad určitou úroveň. Toto pak má negativní vliv na chod základnových stanic operátorů, kteří tuto chybu poměrně rychle zjistí a zajišťují nápravu. Taková náprava většinou spočívá k přednání podnětu k šetření na Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který má oprávnění udělit pokutu majiteli ve výši 500.000 Kč.

 

Q: Mám horší signál. Volat jde, ale připojení k internetu je velmi pomalé. Pomůže mi instalace zesilovače?

A: Nabízíme i zesilovače podporující posílení 3G a LTE. Tedy odpověď je ano.